22 Sep 2008

Sesuatu di fikiran...

Hari ini sehingga pukul 3 pagi aku tidak dapat tidur..
aku memikirkan sesuatu di fikiran ku...
aku teringatkan, terkenangkan dan merindui sesuatu..
sesuatu yang pada masa dahulu ku lalui..
sesuatu yang pada masa dahulu ku rempuhi...
sesuatu yang pada masa dahulu ku persiakan..
sesuatu yang pada masa dahulu selalu buat ku tersenyum..
sesuatu yang pada masa dahulu selalu membuatku ketawa...
sesuatu yang pada masa dahulu selalu membuatku menangis..
memang indah kenangan yang bermain di fikiranku..
memang ku tersenyum dan bersedih bila mengingati masa dahulu..
masa ku bergembira, ketawa dan menangis...
hanya aku seorang yang merasainya..
memang susah untuk meninggalkan segala kenangan di belakang...
memang indah memngingati masa ketawa dan gembira...
tetapi memang susah untuk melupakan masa pahit dan derita..
sesuatu yang selalu bermain di fikiran...
sesuatu yang akan ku ingati di kala ku keseorangan..
aku hanya manusia biasa yang serba kerdil..
banyak duri-duri dan kebinasaan yang aku lakukan pada diriku...
banyak pengalaman manis dan pahit ku lalui..
dan akan lebih banyak lagi yang perlu ku tempuhi..
usia ku baru 21 tahun..
bakal ku tempuhi berbagai-bagai lagi pengalaman di depan hari..
semoga pengalaman yang akan mengajarku erti segalanya...
akan ku cuba perbaiki keadaan diriku...
akan ku cuba merubah keadaan diriku...
tiada yang lain dapat membantu..
hanya diriku yang dapat menolongku..
untuk terus menempuhi pelbagai kehidupan di masa depan..
diriku hanya diriku..
hanya pengalaman mengajar erti kedewasaan hidup...

No comments:

Post a Comment

Enter a long URL to make tiny: