12 Jan 2010

Jem...Jem..Jem...tapi..

Weee...
alahai aku sangkut dalam jem..
huhuhuhuhuhuhu..
ni aku nak cerita la skit pasal aku sangkut sekejap dalam jem tadi..
aku gerak kuar dari opis dalam kul 6.10 ptg camtu...
awal sedikit aku kuar ari ni...sebab hujan dah turun lebat sblm kul 5 tadi....
Lepas je lalu mines, depan POGH boleh plak jem...
huhuhuhuhuuhu...aku ingat sekejap je...
tunggu la dalam 10 min lebih tak gerak2 lagi...
aku putarkan station radio kegeraman semua..
apa lagi kalau bukan era.fm la....
wawawawawawawawa....
dalam 5 min dgr era pastu berita trafik era...
aku dgr2 rupanya banjir kilat kat jalan kinrara puchong..
dah terdengar lagi ada kemalangan selapas itu....
huhuhhuhuhuhuhuhuhu...
patutla lama benor aku kat POGH ni...
lepas gerak sedikit-sedikit..
aku amik la keputusan utk u-turn..
aku pikir ikut Putrajaya la cepat sedikit kalau nak dikirakan...
sebab dalam pikiran aku kalau jem kat kinrara mau sejam lebih tu baru settle..
sebab aku akan ngadap jem depan bulatan lumba kuda..
pastu jem dekat tpm, kemudian jem dekat banjir tu, pastu jem dekat puchong jaya lagi kemudian jem kat simpang LDP ke putrajaya, pastu jem kat fly over ke rumah aku...
pikir punya pikir, ikut putrajaya saja la..
lebih kurang je kalau nak ngadap semua jem diatas tu...
silap-silap kalau ngadap jem semua tu mau kul 9 aku sampai rumah pastu minyak kereta pun abis camtu je sebab jem...
tapi depan opis aku kena la ngadap jem 5-10 minit kejap...
wahahahhhahahahhahhha...
lepas je jem depan opis aku pecut ke putrajaya..
pergh jalan ok sampai highway putrajaya ke LDP puchong....
lepas je persimpangan MARDI, mataku terlihat kelibat kereta beratur panjang...
alamak..jem plak dekat persimpangan menghala puchong - shah alam di LDP...
aku amik keputusan masuk lorong kecemasan dan terus menghala ke Cyberjaya...
selamat la menghala ke Cyberjaya tak jem..
kemudian selepas masuk ke persimpangan aku buat u-turn ke kampung pulau meranti..
jalan ke rumah lama aku di putra perdana puchong jika nak elak toll..
hahahhaahhaha..
perghh jalan dgn lenggangnya di situ..
akhirnya aku sampai la ke rumah aku di Puchong Utama dalam masa 1jam lbh camtu dari opis aku..
perghh...penatnya.....

2 comments:

  1. betol...........
    aku pon jem gak tadi! 1 jam lebih baru smpi umah!

    hehe!

    ReplyDelete
  2. tu la pasal...kalau aku nunggu dalam jem tu...mau dekat kul 9 aku sampai umah...huhuhuhuhu..lari la aku ikut cyberjaya..sampai jugak akhirnya umah dengan cepat dan selamat..

    ReplyDelete

Enter a long URL to make tiny: