16 Aug 2011

= | Pengajaran : Yang Tiada Otak? | =

Ada seorang cikgu tadika yang TAK PERCAYA wujudnya Tuhan. Dia pun berfikir bagaimana hendak mempengaruhi kanak-kanak di tadika tersebut supaya tak percaya wujudnya Tuhan. Tiba-tiba, dia mendapat satu akal...

Guru tadika : Anak-anak, nampak tak pen ini?
Murid-murid : Nampak cikgu.
Guru tadika : Pen ada kan?
Murid-murid : Ada cikgu.

Kemudian guru tadika tadi memasukkan pen itu
ke dalam poket dia dan kemudian bertanya lagi..

Guru tadika : Anak-anak,nampak tak pen?
Murid-murid : tak nampak cikgu.
Guru tadika : pen ada tak?
Murid-murid : tak ada cikgu.
Guru tadika : Anak-anak nampak Tuhan tak?
Murid-murid : tak nampak cikgu.
Guru tadika : Tuhan ada tak?
Murid-murid : tak ada cikgu.

Guru tadika itu sangat gembira kerana tujuannya untuk mempengaruhi kanak-kanak itu berjaya. Tetapi.. dalam kumpulan kanak-kanak itu ada seorang budak yang pintar yang bernama Amin lalu dia pun mengangkat tangan...

Amin : Cikgu, boleh saya cakap sesuatu?
Guru tadika : Boleh,mari ke depan.
Amin : Kawan-kawan nampak cikgu tak?
Murid-murid : nampak.
Amin : cikgu ada kan?
Murid-murid : ada.
Amin : Kawan-kawan nampak otak cikgu tak?
Murid-murid : tak nampak.
Amin : cikgu ada otak tak?
Murid-murid : tak ada.

Ambil iktibar & pengajaran...aku tak tahu dari mana sumber..tapi terima kasih kepada tuan yang menulis hal ni...

5 comments:

  1. Assalamualaikum...

    mesti bluurrr sape jadi cikgu budak2 tu..hahaha

    SELAMAT BERPUASA

    happy blogging :-)


    regards,
    BLADE EDGE

    ReplyDelete
  2. hahahaha...itu la pasal....

    ReplyDelete
  3. hahahahaaaha...
    padan muka cikgu tu..
    sengal!!!!!!

    ReplyDelete
  4. jgn hang pun nak jadi macam tu juga cikgu fikri oii...

    ReplyDelete
  5. hahaah. damn! terkena sudaaahhh...

    http://www.kaio.my

    ReplyDelete

Enter a long URL to make tiny: